RFT (RUN FLAT) PADANGŲ ŽYMĖJIMAS

„Run flat“ tipo padangos yra suprojektuotos taip, kad išliktų tinkamos naudoti jas pradūrus ar smarkiai sumažėjus oro slėgiui. Taip nutikus galima saugiai nuvykti į namus arba į artimiausią padangų servisą. Pradūrus padangą rekomenduojama nuvažiuoti ne daugiau kaip 80km ir ne didesniu kaip 80km/h greičiu.

Run flat padangos turi daug storesnes, sustiprintas šonines sieneles, o tai reiškia, kad su jomis galima įveikti tam tikrą atstumą po pradūrimo ir saugiai pabaigti kelionę. Padanga gali laikinai išlaikyti savo formą ir stiprumą net visiškai netekus slėgio padangoje. 

Ar galima paprastas padangas pakeisti i Run Flat padangas?

Jei jūsų automobilyje sumontuotos įprastos padangos, o automobilio gamybos metu nebuvo montuojamos RFT tipo padangos, patariame nemontuoti Run Flat padangų. Visoms transporto priemonėms, kuriose sumontuotos RFT tipo padangos, reikalinga padangų slėgio stebėjimo sistema (TPMS), kuri įspėja vairuotoją, jei padanga bus pradurta arba staiga nukrenta slėgis. Be TPMS sistemos, Fun Flat padangų montavimas gali kelti didelį pavojų saugumui, nes vairuotojas gali toliau važiuoti, nežinodamas, kad su padanga yra problemų.

Taip pat nereikėtų montuoti įprastų padangų automobiliui, kuris iš gamyklos išriedėjo su RFT tipo padangomis. Daugelis transporto priemonių gamintojų, kurie standartiškai montuoja RFT tipo padangas, nekomplektuoja su automobiliu atsarginių padangų ar įrankių padangai pakeisti. Todėl, jei nuspresite pakeisti Run Flat tipo padangas įprastomis, galite neturėti galimybių pakeisti padangą atsargine, jei kelionės metu pradurtumėte padangą.

Kaip atpažinti Run Flat žymėjimą ant padangos?

RFT žymėjimą galima rasti ant padangos šoninės sienelės. Dauguma gamintojų turi savo patentuotas technologijas todėl Run Flat tipo padangos gali vadintis skirtingai, priklausomai nuo padangos gamintojo. Nors jų visų funkcija viena – padaryti vairavimą saugesnį, bei pradūrus padangą saugiai nuvykti iki padangų serviso.

Pateikiame kelis pavyzdžius:

Continental: SSR - Self Supporting runflat
Pirelli: RFT - Run Flat
Michelin: ZP - Zero Pressure
Goodyear: ROF - Run On Flat
Dunlop: ROF - Run On Flat arba DSST – Dunlop Self Supporting Technology
Bridgestone: RFT - Run Flat
Hankook : HRS - Hankook Runflat System

 

Trumpas aiškinamasis video, kaip veikia RFT padanga

Savaime užsiklijuojančios padangos (Seal technologija)

6166_Social.jpg

Padangų gamintojai nuolat kuria naujas technologijas, kurios didina saugumą ir padeda išvengti nemalonių atsitikimų kelionėje. Jei RFT padangų trūkumai yra tai, jog su jomis galima nuvažiuoti iki 80km 80km/h greičiu, tai Seal technologija šio trūkumo neturi. Pradūrus padangą nebūtina iškarto važiuoti i padangų servisą.

Pirelli šią technologiją vadina „Seal Inside“, Michelin „SelfSeal“, o Continental šią technologiją vadina „ContiSeal“. Šių tecnologijų pavadinimus ir logotipus galima rasti ant padangos šoninės sienelės. Visų šių technologijų paskirtis yra identiška: nevaržomas važiavimas dėl lipnaus sandariklio sluoksnio padangos viduje. Jei pašalinis objektas pradurtų padangą, skylė hermetiškai užsiklijuoja specialia lipnia medžiaga.

 contiseal-image-1.jpg

Reguliariai tikrinkite padangų slėgį!

Kadangi daugeliu atvejų vairuotojas visai nepastebi padangos pažeidimų, naudojant  padangas su Seal technologija reikėtų reguliariai tikrinti, ar padangos protektoriuje nėra vinių, varžtų ar kitų padangos pažeidimų. Jei pastebėjote padangos pažeidimus rekomenduojama kreiptis į padangų specialistus kurie atidžiau apžiūrės pažeidimus ir nuspręs – taisyti, ar pakeisti padangą. Dėl šios priežasties rekomenduojama (bet nebūtina) šias padangas naudoti kartu su padangų slėgio kontrolės sistema. Padangos su Seal technologija keičiamos ir subalansuojamos kaip ir standartinės padangos ir gali būti montuojamos ant visų tipų ratlankių.

Geresnė apsauga, mažesnė tarša!

Keli automobilių gamintojai jau pripažino Seal Technologijos pranašumus ir šiomis padangomis aprūpina naujus vidutinės ir aukštesnės klasės automobilius. „Continental“ teigia, kad naudojant šią naujovę galima išvengti 80 procentų, o „Pirelli“ – 85 procentų padangų pažeidimų. Tai labai padidina vairuotojo ir keleivių saugumą, nes padangų pažeidimai yra dažna nelaimingų atsitikimų priežastis. Be to, sumažėja poveikis aplinkai, nes Seal Technologija taupo išteklius kadangi rečiau reikia išmesti pažeistas padangas.